OTO PASSAT W NOWEJ ODSŁONIE

Od 1973 roku wprowadzono już osiem generacji tego niemieckiego auta. Teraz firma z Wolfsburga zdecydowała się podbić stawkę. Oto Passat w nowej odsłonie.

Premiera Nowego Passata,
który jako pierwszy Volkswagen będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie
przy wyższych prędkościach
odbędzie się podczas
Salonu Samochodowego w Genewie.

 





Passat 8. generacji będzie jednocześnie
30 milionowym egzemplarzem tego bestsellera.  Oznacza to, że Passat jest najpopularniejszym na świecie modelem średniej klasy.
Jest to model bardzo zaawansowany pod względem technicznym, wyposażony we wszystkie najnowsze innowacyjne rozwiązania.

Passat B1 ( 1973-1981)


Głęboki techniczny rozwój tego modelu to po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Jako nowy asystent, sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Kolejną nowością będzie również kierownica pojemnościowa, która rejestruje dotyk i wykrywa kiedy kierowca uchwycił kierownicę. Dzięki temu tworzy spójny interfejs m.in. z systemem „Travel Assist”. Nowy Passat wyposażony będzie również w system „Emergency Steering Assist”, który ma za zadanie wspierać kierowcę pod względem bezpieczeństwa podczas manewru mijania. kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają jeszcze dokładniejsze oświetlenie drogi podczas jazdy.

W nowym Passacie zadebiutuje również modułowy system multimedialny 3. generacji (MIB3) „App Connect”. Właśnie dzięki MIB3 Passat, na życzenie kierowcy, może mieć stałe połączenie z Internetem przy użyciu zintegrowanej karty SIM będącej częścią seryjnego wyposażenia. MIB3 pozwala również na korzystanie m.in. ze streamingu muzyki, naturalnej obsługi głosowej, radia internetowego, z łatwego dostępu do usług internetowych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury. Co więcej, kolejną innowacją platformy multimedialnej będzie opcja, która umożliwi smartfonom funkcję otwierania i uruchamiania samochodu jako tzw. „Mobile Key”.

„Digital Cockpit”- cyfrowe wskaźniki są jeszcze bardziej zaawansowane, ich grafika jest bardzo elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. Do wyboru mamy trzy różne konfiguracje zegarów, które można zmieniać i uruchamiać jednym przyciskiem znajdującym się na wielofunkcyjnej kierownicy.

Nowy Volkswagen Passat będzie wyposażony w bardziej zaawansowane jednostki napędowe. np. Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km** ; odpowiada to około 70 km** według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i oszczędny turbobenzynowy (moc systemowa: 160 kW/218 KM), ma wszelkie zalety wygodnej limuzyny przeznaczonej do pokonywania dużych odległości. Passat GTE już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 roku. Pozostałe silniki TSI oraz TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

 

Przedsprzedaż rozpocznie się
już w maju w kilku krajach Europy,
natomiast na rynku pojawi się od września.

 

** – zasięg, zużycie paliwa i dane dotyczące emisji spalin są wartościami prognozowanymi
Dowiedz się więcej...

 

KONTAKT

Udostępnij:
Wróć do listy