Nowy Touareg

Jego trzecia generacja jest już w Salonie Ciesiółka Auto Group. Sprawdź, jaki jest najnowszy duży SUV Volkswagena.

 

Pobierz cennik

Konfigurator

 

Jazda testowa

Nowy Touareg został oczywiście zaprojektowany na platformie MLBevo, czyli tej samej, z której korzysta np. Audi Q7. Jest bardziej wszechstronny i po prostu lepszy od poprzednika. Na szczęście VW nie zapomina, że Touareg zawsze był trochę inny od konkurentów – nie udawał zbyt sportowego, przekonywał praktycznością i często wybierano go do ciągnięcia przyczepy. Jego dotychczasowe zalety mają pozostać bez zmian.

Nowy Volkswagen Touareg z zewnątrz

Volkswagen tak zaprojektował nowego Touarega, aby wyglądał bardziej dynamicznie. Dlatego jest o 77 mm dłuższy od poprzednika i obecnie mierzy 4878 mm. Jest też szerszy (1984 mm), ale niższy (aż o 7 mm, teraz ma 1702 mm wysokości). Wygląd jest agresywny: sami przedstawiciele marki mówią, że postawili sobie za punkt honoru narysowanie „najbardziej dominującego SUV-a w swoim segmencie”. Volkswagen Touareg nie tylko wygląda lżej, ale i jest lżejszy – kuracja odchudzająca sprawiła, że trzecia generacja waży o 106 kg mniej od drugiej.

Najmniejsze felgi dostępne w tym modelu mają 18 cali, największe – aż 21.

Nowy Volkswagen Touareg w środku

Najważniejszą nowością we wnętrzu Touarega jest tak zwany Innovision Cockpit, czyli system obsługi funkcji auta oparty o wielkie, dotykowe ekrany. Wyświetlacz Innovision Cockpitu ma 15 cali, a przed kierowcą może znaleźć się jeszcze drugi, 12-calowy, zastępujący tradycyjne zegary. Taki wygląd wnętrza może nasuwać pewne skojarzenia z nowym Audi A8, które również jest „dotykowe” do granic możliwości, choć – tu dobra wiadomość – kilka przełączników, np. regulację głośności systemu audio, pozostawiono również w formie tradycyjnej.

Oprócz tego, Touareg w środku jest luksusowy. Dostępne są trzy pakiety wykończenia – „Atmosphere” z dużą ilością drewna i naturalnych kolorów, techniczny, pełny metalu i aluminium „Elegance” i najbardziej sportowy, czyli oczywiście „R Line”.

 

Volkswagen Touareg – wyposażenie

Jak przystało na nowy okręt flagowy marki Volkswagen, Touareg jest naszpikowany najnowszymi gadżetami. Z ważniejszych, warto wymienić reflektory „IQ.Light”, czyli jeszcze bardziej zaawansowane  Matrix LED-y. Jeden reflektor składa się aż ze 128 diod, które dostosowują swoją pracę do warunków jazdy. System na bieżąco analizuje dane z przedniej kamery, nawigacji GPS i kilku innych miejsc i dzięki temu dostosowuje strumień światła. IQ.Light inaczej świecą na autostradzie, inaczej na drodze podmiejskiej, w czasie złej pogody, podczas wyprzedzania, bardzo szybkiej jazdy czy w terenie.

Kierowca Touarega będzie miał także do dyspozycji całą masę asystentów jazdy. Jednym z najważniejszych jest Night Vision. Gadżet tego typu po raz pierwszy pojawił się w Volkswagenie. Oprócz pokazywania obrazu z kamery noktowizyjnej na wyświetlaczu „zastępującym” zegary, system dodatkowo oznaczy wykrytych pieszych lub zwierzęta (na czerwono lub zielono, w zależności od stopnia zagrożenia zderzeniem), a reflektory IQ.Light dodatkowo doświetlą „niespodziewanego gościa”.

 

Volkswagen Touareg – silniki i jazda

Dobra wiadomość dla tych, którzy lubią duże silniki. Volkswagen nie poszedł śladem marek, które nawet w dużych SUV-ach stosują wyłącznie czterocylindrowe jednostki. Tutaj pod maską nie będzie niczego mniejszego, niż V6. Nowego Touarega będą napędzać następujące silniki:

  • Benzynowe 3.0 TFSI V6 340 KM/450 NM
  • Diesel 3.0 TDI V6 231 KM/500 NM
  • Diesel 3.0 TDI V6 286 KM/600 NM
  • Diesel 4.0 V8 421 KM/900 NM

Na rynku chińskim pojawi się także 367-konna hybryda plug-in. Póki co jej wprowadzenie w Europie nie jest planowane.

Moc na koła będzie w każdym przypadku przenosić 8-biegowy automat. Kierowca ma do dyspozycji napęd na cztery koła 4Motion, zdolny do przeniesienia 70% momentu obrotowego na przód i aż 80% na tył. Co więcej, dostępny będzie również system 4Motion Active Control, pozwalający na dostosowanie pracy napędu i zawieszenia do nawierzchni. Przewidziano m.in. tryby „Snow”, „Sand”, „Gravel”, czy „Expert”, w którym kierowca może sam sterować parametrami systemu.

 

Holowanie

Volkswagen nie zapomina, że Touareg jest często wybierany przez osoby, które używają go do holowania przyczepy – w Niemczech jest to aż 60 procent właścicieli tego auta. Dlatego nowy model będzie mógł uciągnąć na haku nawet 3,5 tony. Nawet sam hak został przeprojektowany i teraz można zamontować na nim uchwyt nie na trzy, ale na cztery rowery. Dodatkowo, kierowcy w manewrowaniu pomoże kolejna generacja systemu Trailer Assist, który nie tylko podpowiada kierowcy, jak kręcić kierownicą, by zaparkować z przyczepą, ale i sam wykona korekty.

 

Umów się na jazdę testową

KONTAKT

 

Źródło: spidersweb.pl
Udostępnij:
Wróć do listy